Dag 01 – Om mig

jag såg världens ljus den 5 maj 1991. Arne, i huset brevid, var han som fick se mig först (efter mamma och pappa såklart) och han kom att bli en otroligt stor del i mitt liv, han är upptagen som extra-morfar, jag hade tur att få två.
Det tänkta namnet var Elin men enligt mammas arbetskompisar var jag för lugn för att få det så det fick bli Isabella istället. Jag var ett litet yrväder som aldrig sov och tykte det var himla kul att spinga runt och leka och det bästa jag visste var att stå vid min rosa, lilla, spis och laga mat. Ingen kunde se det på mig. Jag liknade en ängel, med lockigt nästan vitt hår oftast iklädd fina små klänningar.
Jag gick genom skolan med bravur (enligt mig själv), engagerade mig i mycket och såg till att saker och ting hände. Började jobba vid femton år och blev nästan självförsörjande. På min arton års dag tog jag körkort och ingen var nog gladare än jag. Det fick bli ett mass-sms runt till vännerna så hela världen skulle få veta. HeHe.
Idag studerar jag vid Göteborgs Handelshögskola för att bli jurist. När jag sen blir stor har jag siktet instället på att bli domare.
Jag är särbo och den lycklige heter Eric och bor 26 mil härifrån på andra sidan landet, den andra kusten, baksidan (som vi kallar det här på västkusten). Vännerna har jag numera utspridda över stora delar av landet och norden men jag försöker hålla kontakten så bra det går.
träning får vi inte glömma. De brukar jag göra när jag har tid. Det vill säga alldeles för sällan.

Gucci for president




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback